Joint HR-WFM Committee Meeting: Your Office Space as an HR Tool

The joint Committee meeting on May 9 with our guest expert, Valter Kalaus, MRICS, Managing Partner of Newmark VLK Hungary, highlighted how the physical and virtual office environment can be leveraged to improve HR functions, employee engagement, and overall organizational effectiveness.

For more details, please review the Hungarian summary below. 

Joint_HR_WFM_Committee_meeting

HR - WFM Bizottsági ülés: Az üres iroda fenntartása a legdrágább

Az elmúlt időszakban jelentősen átalakultak az irodahasználati szokások, ráadásul belépett a munkaerőpiacra a Z-generáció, amelynek tagjai nagyobb szabadságot, rugalmasságot várnak el az őket foglalkoztató vállalatoktól, valamint az irodákban is élményekre vágynak. Mindez kettős kihívást jelent a megfelelő munkahelyi környezet kialakításával, fenntartásával foglalkozó szakembereknek és a HR-eseknek. Új megközelítésre van szükség, hogy a dolgozók ne kényszerként éljék meg a bejárást, és a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák az irodai munkában. 

A téma aktualitáshoz igazodva első alkalommal tartott összevont ülést a magyarországi Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) munkahelyi környezetre és létesítménygazdálkodásra, valamint a HR-területre szakosodott bizottsága, hogy áttekintse az irodahasználattal kapcsolatos legújabb trendeket, jó gyakorlatokat, megoldásokat. A szakmai tanácskozás résztvevőit a két testület elnöke, Kákosy Zsolt MBA MRICS, az ICON property management igazgatója és Dr. Dobay Róbert, a Menedzsentor ügyvezetője köszöntötte, majd Kalaus Valter, a Newark VLK ügyvezető partnere tartott előadást „Az iroda, mint HR eszköz” címmel.

Az előadó kiemelte, a vállalatok a gyorsan változó szokások, igények és elvárások közepette sem mondhatnak le az irodai munkavégzésről, ugyanakkor arra is rámutatott, hogy a megfelelő feltételek biztosításán túlmenően élményeket is kínáló munkahelyi környezet kialakítása jelentősen megnöveli a HR-esek, valamint a létesítménygazdálkodással, fenntartással foglalkozó szakemberek szerepét a cégek életében. De milyen is az új követelményeknek megfelelő iroda?

A lokáció kulcsfontosságú, az iroda legyen könnyen megközelíthető, valamint a kialakítása maximálisan alkalmazkodjon az ott dolgozók igényeihez, biztosítson megfelelő feltételeket a hatékony munkavégzéshez. Ma már az is természetes elvárás, hogy szünetben vagy munka után ne kelljen nagy távolságot megtenni a különböző, a mindennapokat segítő szolgáltatások, mint például egy étterem, kávézó, bevásárlási lehetőség eléréséhez. A konditerem vagy a szépség vagy barberszalon közelsége további előnyt jelenthet.

Kalaus Valter az előadást követően hosszasan válaszolt a résztvevőktől érkező kérdésekre. Az eszmecsere egyértelműen bizonyította, hogy az ideális irodával kapcsolatos követelmények teljesítése összetett feladat, amit az üzemeltetőknek és a HR-eseknek közösen kell megoldaniuk, ha el akarják érni, hogy a dolgozók ne kényszernek, hanem élménynek tekintsék a bejárást és el akarják kerülni, hogy az irodák üresen tátongjanak. Az ugyanis minden szempontból a legdrágább megoldás.