100% Recyclable KeelClip™ Cardboard Packaging Replaces Shrink Foil on Coca-Cola Aluminium Can Multipacks

Coca Cola keel clip

Domestic plastic usage is reducing by 230 tons per year due to the new development

Coca-Cola Hungary has reached another milestone on the road to a World Without Waste: the company is replacing the previous shrink foil used for its multipacks of 4 and 6 aluminium cans, with the 100 percent recyclable and innovative KeelClip™ cardboard packaging technology.

Instead of shrink foil, KeelClip™ technology uses a strong cardboard lid to hold the aluminium cans sold in 4 and 6-packs together. The cover is made of recyclable cardboard that the consumers can use conveniently. With the investment of more than 800 million forints (2,3 million euros), the company will reduce its plastic usage in Hungary by nearly 230 tons per year.

Coca-Cola Hungary is commited to ensuring that all packaging has value even after primary use: to keep raw materials in circulation for as long as possible, selective waste collection and recycling is essential – it is a key issue for all packaging, including KeelClip™. Due to the innovation activities in the recent years, beverage packaging of Coca-Cola sold in Hungary, as the cardboard packaging that is now being introduced, is 100 percent recyclable. The company’s sustainability commitments include to collect as many bottles and cans as they globally sell by 2030, and they promote recycling and selective waste collection on their packagings and through their campaigns.

We have improved the packaging of our soft drinks many times in the past few years to enable us to introduce more sustainable solutions. Thanks to our packaging innovations, the amount of plastic needed to make our PET bottles has been reduced by 20 percent in recent years, since 2020 we are using nearly 170 tons less aluminium per year for of our aluminium cans, and we have also reduced the amount of our secondary packaging materials. Developing innovative packaging solutions is also an important part of our strategy: we have recently introduced our paper bottle prototype and the KeelClip™ technology, which is now being introduced, is also a part of this initiative. With the introduction of KeelClip™ we are taking another important step closer to a World Without Waste - László Békefi Managing Director of Coca-Cola HBC Hungary

László Békefi

The raw material of the 100 percent recyclable cardboard used for KeelClip™ packaging comes from a sustainable, responsible forestry and certified by the Forest Stewardship Council (FSC), which guarantees that the marketed products meet the requirements of environmentally and socially responsible production and manufacturing.

With the investment of 15 million euros by the Coca-Cola HBC Group and with the introduction of KeelClip™ packaging innovation for The Coca-Cola Company-owned brands in all of its markets in the European Union, the plastic usage will be reduced by approximately 2000 tons per year at Group level.

 


100%-ban újrahasznosítható KeelClip™ kartoncsomagolás váltja a zsugorfóliát a Coca-Cola alumíniumdobozos multipack kiszerelésein

Évente 230 tonnával csökken a hazai műanyagfelhasználás az új fejlesztésnek köszönhetően

Budapest, 2022. március 23. - A Coca-Cola Magyarország újabb mérföldkőhöz érkezett a Hulladékmentes Világ felé vezető úton: a vállalat a 4-es és 6-os kiszerelésű multipack alumíniumdobozok esetében használt korábbi zsugorfóliát az innovatív KeelClip™ technológiával 100 százalékban újrahasznosítható kartoncsomagolásra cseréli.

A KeelClip™ technológia zsugorfólia helyett egy erős kartonpapír tető segítségével fogja össze a 4-es és 6-os kiszerelésben értékesített alumínium dobozokat. A borítás újrahasznosítható kartonpapírból készül, amit a fogyasztók praktikusan és könnyen tudnak használni.  A több mint 800 millió forintos beruházással a vállalat Magyarországon éves szinten közel 230 tonnával csökkenti a műanyagfelhasználását.

Coca Cola Keel Clip 2

A Coca-Cola Magyarország elkötelezett amellett, hogy minden csomagolásnak van értéke az elsődleges felhasználást követően is: annak érdekében, hogy az alapanyagok minél hosszabb ideig a körforgás részei maradjanak, elengedhetetlen azok szelektív gyűjtése és újrahasznosítása – ez minden csomagolás, így a KeelClip™ esetében is nagyon fontos. Az elmúlt esztendők innovációs tevékenységének köszönhetően a Coca-Cola Magyarországon forgalmazott italcsomagolásai, ahogy a most bevezetésre kerülő kartoncsomagolás is, 100 százalékban újrahasznosíthatók. A vállalat fenntarthatósági vállalásai között szerepel, hogy 2030-ra a felhasznált PET palackok és alumíniumdobozok 100%-ának megfelelő mennyiséget gyűjtenek be és hasznosítanak újra, emellett csomagolásaikon és kampányaikon keresztül az újrahasznosítást és a szelektív hulladékgyűjtést népszerűsítik.

„Üdítőitalaink csomagolását számos alkalommal fejlesztettük az utóbbi években, hogy egyre fenntarthatóbb megoldásokat tudjunk bevezetni. Csomagolási innovációinknak köszönhetően az elmúlt években 20 százalékkal csökkent a PET palackjaink előállításához szükséges műanyag mennyisége, alumínium dobozaink csomagolásához éves szinten közel 170 tonnával kevesebb alumíniumot használunk fel 2020 óta, továbbá másodlagos csomagolási anyagaink mennyiségét is csökkentettük.  Stratégiánk fontos eleme innovatív csomagolási megoldások kifejlesztése is: nemrégiben bemutattuk papírpalack prototípusunkat és ilyen a most bevezetésre kerülő KeelClip™ technológia is. A KeelClip™ bevezetésével egy újabb fontos lépéssel kerülünk közelebb a Hulladékmentes Világhoz.” – mondta Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója.

A KeelClip™ csomagoláshoz felhasznált 100 százalékban újrahasznosítható kartonpapír alapanyaga fenntartható, felelős erdőgazdaságból származik és FSC tanúsítvánnyal rendelkezik, ami garantálja, hogy a forgalmazott termékek megfelelnek a környezetileg és társadalmilag felelős termelés, gyártás feltételeinek.

A Coca-Cola HBC csoport 15 millió euró értékű befektetésével az Európai Unióhoz tartozó minden piacán, a The Coca-Cola Company márkáin bevezetett KeelClip™ csomagolási innovációval hozzávetőlegesen évente 2000 tonnával csökken a műanyagfelhasználás vállalatcsoport szinten.

Coca-Cola Magyarország

A Coca-Cola 1968 óta van jelen Magyarországon, 1996-ban indult meg a vállalat hazai termelése. A Coca-Cola Magyarország eddig 120 milliárd forintot fektetett be hazánkban. 

A The Coca-Cola Company több mint 500 szénsavas és szénsavmentes márkát forgalmaz a világ több mint 200 országában.) A vállalat folyamatosan alakítja portfólióját, csökkenti termékeinek cukortartalmát, valamint jelentős erőfeszítéseket tesz ökológiai lábnyomának csökkentése érdekében azáltal, hogy visszapótolja az italgyártás során felhasznált vizet, csomagolástechnikai fejlesztéseket tesz és népszerűsíti az újrahasznosítást.

A Coca-Cola Magyarország palackozója a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. Magyarországon két palackozó-üzemet működtető vállalat, mely 1.050 dolgozót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 13.000 embernek biztosít munkát. A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, termékeit 26 országba exportálja. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosítják.

Az elmúlt évek folyamatos termékfejlesztésének köszönhetően a Coca-Cola HBC Magyarország ma már több mint 100-féle alkoholmentes italt kínál fogyasztóinak: a szénsavas üdítőitalok (Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Coca-Cola cherry, Coca-Cola zero lemon és vanilla, Fanta, Fanta red grape, Fanta lemon-elderflower, Fanta zero, Fanta zero lemon, Sprite, Sprite zero, Kinley, Kinley zero, Royal Bliss), a természetes ásványvizek (NaturAqua), az ízesített vizek (NaturAqua Emotion, Aquarius), innovatív vizek (Smartwater), gyümölcslevek, nektárok és gyümölcsitalok (Cappy, Cappy Pulpy, Cappy Junior, Cappy Lemonade, Cappy+), jegesteák (FuzeTea, FuzeTea zero), sportitalok (Powerade), energiaitalok (Monster, Burn), valamint a növényi italok (AdeZ) egyaránt részét képezik a választéknak. 2020 májusától a teljeskörű italgyártó vállalat termékportfóliójának része a Rainforest Alliance minősítéssel rendelkező prémium Costa Coffee, valamint kínálata az idei évtől már bővült a Caffé Vergnano márkával is. A társaság prémium szeszes italokat is értékesít, többek között a Rézangyalt, Jack Daniel’s-t, Finlandiát, Bacardit, The Famous Grouse-t és Camparit.